بزرگ ترین تولیدکننده قرنیز،دیوارپوش و ابزارآلات از جنس پلی استایرن

نکات طلایی درمورد بازسازی ساختمان در شرایط کنونی

امروزه هزینه های ساختمان سازی با توجه به روند افزایشی زمین و مصالح بصورت قابل توجهی افزایش یافته است. یکی از روشهای جایگزین خرید آپارتمان های نوساز، بازسازی و نوسازی ساختمانهای موجود و قدیمی است. به عبارت دیگر بجای خرید آپارتمان نوساز و  متحمل شدن هزینه های فراوان می توانید همان منزل مسکونی و آپارتمان قدیمی خودتان را بازسازی کنید. هزینه بازسازی ساختمان ها و بناها، خود یک بحث جدایی در حوزه ساخت ساز است. در این مقاله تلاش داریم تا به روشهایی اشاره کنیم که هزینه بازسازی ساختمان را بطور چشمگیری کاهش دهید. با ما تا انتهای این بحث همراه باشید، تا این نکات را برای شما بیان کنیم.

 

  • فرد متخصص برای انجام عملیات بازسازی انتخاب کنید

یکی از اتفاقات نادر که بخصوص در کشور ما بسیار رواج دارد، انجام تمامی کارهای تخصصی و نیمه تخصصی توسط خودمان است. علت اصلی آن هم کاهش هزینه ها است. مثلا یک راننده تاکسی، جلوی خانه اش با باز کردن موتور ماشین، درحال تعمیر خودرو خود شده است. در حالی که همه ما می دانیم که این کار تخصصی است. طبیعی است وقتی شما برای اولین بار با یک کار تعمیرات و هزینه بازسازی ساختمان مواجه می شوید و سر رشته ا‏ی از آن ندارید با مشکلات عدیده ای روبرو می شوید.در کل با قبول کمی هزینه، برای پرداخت دستمزد به فردی که مسئولیت و ضمانت کار تعمیرات خانه شما را بعهده بگیرد. همچنین این فرد با توجه به اشراف بر مصالح و طرح های جدید می تواند برای تهیه طرح و مصالح مرغوب کمک شایانی نماید.

نکته دیگر تامین یکسری ابزار و وسایل کار است که شما باید تهیه کنید. بعضی از آنها  قابل کرایه کردن هستند ولی بعضی دیگر را باید بخرید، مثلا بیل و کلنگ و فرغون و چیزهایی از این دست، درصورتیکه وقتی کسی حرفه اش این است مسلماً اینطور چیزها اطرافش هست. در غیر اینصورت شما مجبورید شخصا تهیه کنید و از بابت آن هزینه بدهید و بعد دیگر استفاده آنچنانی برای شما ندارد. این را هم در نظر بگیرید بعضی وقت ها بدون مشاور و مجری فنی، امکان بعضی از کارهای بازسازی و تعمیرات وجود ندارد. به عنوان مثال در نظر بگیرید که می خواهید دیواری را تخریب کنید که نمی دانید دیوار باربر است یا غیر باربر یا ممکن است نیاز باشد ستونی را تقویت کنید. در این صورت شما باید حتما یک مشاورفنی یا مجری متبحر کنار خودتان داشته باشید

  • طرح و نقشه مناسب تهیه کنید

اصولا ما آنقدر عجله داریم که معمولا فرصتی برای فکر کردن نمی گذاریم. تا ایده و نظری به ذهنمان می رسد می خواهیم بلافاصله اجرا کنیم. یکی از این موارد هم در حوزه بازسازی و تعمیرات ساختمان است. یکی از کارهای مهم بعد از انتخاب مشاور یا مجری بازسازی، انتخاب طرح و نقشه مناسب جهت انجام کار است. منظورمان هزینه تراشی نیست. این نقشه یا طرح بازسازی یا نوسازی می تواند روی یک ورق ساده و معمولی پیاده شود. نقشه ای که تا حدودی تغییرات و کارهائی را که می خواهیم انجام بدهیم بر روی آن مشخص کنیم و به اصطلاح بدانیم که می خواهیم چکار کنیم.. واقعا جای تعجب دارد که بسیاری از کسانی که کار بازسازی و تعمیرات منزل خود را شروع می کنند طرح مشخصی برروی کاغذ ندارند

  • گروه های تخصصی مناسب انتخاب کنید

امروزه اگر سری به روزنامه ها و وب سایت های تبلیغاتی بزنید، پُراست از گروه های تخصصی که برای بازسازی خانه آماده به کار هستند. از بنا و گچکار گرفته تا هر خدماتی که انتظار دارید برای بازسازی و تعمیرات ساختمان انجام شود. فقط توجه به سابقه آن گروه بسیار مهم می باشد.

 

4- به انتخاب مصالح و روشهای تهیه آن توجه کنید

دنیای مصالح ساختمانی یک دنیای بسیار وسیع و متنوعی است. در بازار ایران انواع مصالح استاندارد و غیر استاندارد و مصالح وارداتی مشاهده می شود. واقعا بعضی وقت ها برای انتخاب یک جنس خاص آنقدر قیمت های متنوع با نام های مختلف شنیده می شود که خسته می شویم. البته با کمی تحقیق میتوان متوجه بهترین کیفیت و محصول مورد درخواست خود رسید. بعنوان یک مثال کامل به مطلب زیر توجه کنید:

مثلا اگر شما بخواهید دیوارپوشی برای منزل خود استفاده کنید مسلم است دیوارپوشی مناسب اینکار می باشد که ضربه پذیر باشد و به راحتی بر اثر ضربه آسیب نبیند و موجب زشتی دکور شما نشود.ضمن اینکه به راحتی نصب شود و نیاز به زیر سازی و هزینه های اضافی دیگر نداشته باشد. تنوع رنگ زیادی داشته باشد و شما به راحتی بتوانید هر رنگ و ترکیبی که خواستید را با وسایل خود هماهنگ کنید.و در نهایت قابل شستشو باشد و هر زمان که خواستید بتوانید به راحتی آن را شستشو داده و نگران خرابی آن نباشید. پس طبق این مثال کافیست شما این مسایل را در ذهن خود مطرح کنید تا بتوانید به انتخاب صحیح خود دست پیدا کنید.

 

ممنون از وقتیکه گذاشتید و این مقاله را مطالعه کردید. امیداواریم برایتان مفید واقع شده باشد. خوشحال میشویم نظرات شما راداشته باشیم. در پایان پلی فریم سپاهان مفتخر است که بعنوان تامین کننده دیوارپوش ها و ابزارآلات مربوط به دکوراسیون داخلی در کنار شما در بازسازی و نوسازی ساختمان ها و بناهای شما یاریگر شما باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا