بزرگ ترین تولیدکننده قرنیز،دیوارپوش و ابزارآلات از جنس پلی استایرن

راهنمای انتخاب بهترین رنگ پارکت

کف یکی از مهمترین قسمت ها در دکوراسیون داخلی منزل است. که با توجه به تنوع رنگ و طرحی که تولید کننده پارکت  دارد معمولا خریداران را گیج میکند و نمیتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند. ما در این مقاله سعی داریم نکته هایی برای انتخاب رنگ پارکت مناسب را برای شما بازگو کنیم. تا بتوانید با بهره گیری از این مطالب خانه ای شیک و زیبا داشته باشید.

قبل از هر نکته این را باید گفت که انتخاب رنگ پارکت به عوامل بسیاری مانند رنگ های به کار رفته در منزل ، رنگ دیوار ها و دیگر وسایل بستگی دارد. همچنین متراژ و نور فضا تاثیر زیادی بر انتخاب رنگ پارکت دارد که در این مورد در ادامه مقاله به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

تعادل در رنگ :

همانطور که گفته شد برای انتخاب رنگ کفپوش به رنگ دیوار پوش باید توجه کرد به این صورت که اگر رنگ کاغذ دیواری تیره و طرح دار است پس کفپوش باید ساده و کم رنگ باشد چون اگر هم دیوار هم کف تیره باشند فضا دلگیر و تاریک میشود . اگر هم کاغذ دیواری روشن است بهتر است کفپوش تیره تر انتخاب شود تا فضا را بی روح جلوه ندهد.رعایت این مورد یکی از مهم ترین نکات برای داشتن منزلی با دکوراسیون خوب است. برای این مورد میتوانید از تولید کننده پارکت لمینت کمک بگیرید و از تجربه های آنها استفاده کنید.

تولید کننده پارکت

 تناسب با متراژ و فضای موجود:

از دیگر مواردی که در انتخاب رنگ کفپوش باید به آن دقت کرد فضایی است که میخواهیم آن را پارکت کنیم. اگر فضا کوچک است نباید از رنگ تیره استفاده کرد زیرا فضا را کوچکتر نشان میدهدسعی کنید رنگ روشن را انتخاب کنید زیرا رنگ روشن پارکت نور را منعکس میکند و فضا را بزرگتر نشان میدهد. ولی اگر فضای شما به اندازه کافی بزرگ است در انتخاب رنگ دستتان باز است و میتوانید به راحتی رنگی تیره تر انتخاب کنید.

تناسب رنگ بین پارکت و وسایل :

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد رنگ وسایلی مانند مبلمان که قرار است روی پارکت قرار بگیرند.اکثر افراد فکر میکنند که رنگ پارکت را باید با رنگ مبلمان ست کرد و یک رنگ باشد ولی این فکر اشتباه است زیرا با این کار باعث میشود فضای موجود بی روح شود و دیگر مبلمان جلوه و زیبایی نداشته باشند. بهترین انتخاب این است که حتما بین رنگ مبلمان و رنگ پارکت چند درجه اختلاف رنگ وجود داشته باشد.

تولید کننده پارکت

رنگ و احساس:

در نهایت باید گفت که رنگ ها تاثیر زیادی بر احساس افراد میگذارند. هر رنگ یک حس را در افراد ایجاد میکند . مثلا اگر همه خانه از رنگ تیره استفاده شود افراد آن را خانه را کسل و دلگیر میکند. ما چند نمونه از رنگ ها را و تاثیر آن بر افراد را بازگو میکنیم.

1.پارکت خاکستری تیره: رنگی است آرامش بخش و در عین حال شیک و خنثی می باشد.

2.پارکت بژ روشن: همانطور که گفتیم رنگ روشن فضا را دلباز نشان میدهد و همچنین احساس جدید بودن و پاکیزگی را در افراد ایجاد میکند.

3.پارکت فندقی: اگر میخواهید فضایی صمیمی ولی کمی تیره داشته باشید رنگ فندقی را انتخاب کنید این رنگ جز رنگ های گرم و هماهنگ است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا